Een herstelgerichte benadering bij impactvolle gebeurtenissen is het overkoepelend thema bij de meeste activiteiten op de MediRisk Trainingskalender 2024. Nieuw dit jaar zijn de programma’s voor schadecontactpersonen, juristen en andere professionals die betrokken zijn bij medische claims. Download de kalender en bekijk de mogelijkheden voor jou en je organisatie.
Op deze pagina vind je het actuele aanbod. De MediRisk Trainingskalender 2024 kan je hier downloaden.
Op een andere manier leren van een impactvolle gebeurtenis binnen je zorgorganisatie. Je leert hoe je de methode Learning Teams kunt toepassen, maar ook welke principes leidend zijn. Ook wordt er aandacht besteed aan hoe we de inzichten van Learning Teams kunnen gebruiken voor verbeteringen in de praktijk.
Voor wie: kwaliteitsadviseurs, calamiteitenonderzoekers, klachtenfunctionarissen en leidinggevenden.
Op een andere manier leren van een impactvolle gebeurtenis binnen je zorgorganisatie. Deelnemers leren hoe zij de methode Learning Teams kunnen toepassen maar ook welke principes leidend zijn. Ook wordt er aandacht besteed hoe we de inzichten van Learning Teams kunnen gebruiken voor verbeteringen in de praktijk.
Op 12 en 24 september 2024 organiseert MediRisk de tweedaagse Masterclass Restorative Just Culture (RJC). In deze unieke masterclass staat het herstel van vertrouwen centraal van alle betrokken partijen na een ongewenste gebeurtenis.
Op donderdag 26 september 2024 organiseert Tijd voor Verbinding het vierde patiëntveiligheidscongres, getiteld: ‘Samen vooruit in patiëntveiligheid’. Tijdens het congres krijg je inspiratie, kennis en de nieuwste inzichten rondom patiëntveiligheid in de medisch specialistische zorg.
Met FRAM is het mogelijk een model te maken van de dagelijkse werkelijkheid met al zijn aanpassingen en variaties. Wij leren je hoe je praktisch aan de slag gaat met een FRAM-model.
Elk jaar organiseert MediRisk de Onderlinge Tafel Klacht & Claim. Tijdens deze Onderlinge Tafel delen de leden van MediRisk hun kennis en ervaring en wordt er gediscussieerd over thema’s gerelateerd aan het klacht – en claimtraject. Er is een divers programma dat wordt samengesteld op basis van vragen en onderwerpen die leden zelf kunnen inbrengen. Voor schadecontactpersonen, klachtenfunctionarissen en juristen.
Heb je eerder meegedaan aan een FRAM-training en heb je vragen of wil je graag ervaringen delen en/of horen? Meld je dan aan voor een van de FRAM online Netwerkbijeenkomsten.
We gaan actief met elkaar aan de slag hoe de impact te verkleinen bij klachten en claims. Het doel is binnen de organisatie een omgeving te creëren waarbij betrokkenen de kans krijgen emotioneel te herstellen en weer vertrouwen in de toekomst te krijgen en secundaire schade van procedures zo veel mogelijk wordt voorkomen.
Tijdens dit symposium delen verschillende zorginstellingen hun ervaringen met de methode Learning Teams.
Voor wie: kwaliteitsadviseurs, zorgverleners, management en iedereen die geïnteresseerd is in wat Learning Teams te bieden hebben.